Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Møte med Drømmehytten

leave a comment »

I går hadde jeg et fruktbart møte med en konsulent hos Drømmehytten der vi gikk igjennom en masse detaljer, og jeg fikk stilt alle de spørsmålene jeg hadde samlet opp.

Drømmehyttens lokaler på ÅlgårdJeg var også så heldig at jeg fikk se produksjonen av noen hytteelementer som de akkurat nå holdt på å montere sammen i produksjonshallen, og jeg må si jeg ble imponert over hvor godt byggesettene ser ut til å være tilrettelagt for selvbyggere. Hver eneste lille materialbit er merket med en tallkode som man igjen finner igjen på tegningene. Dermed skulle det være ganske greit å finne ut av bare man er nøye med å sette seg inn i monteringsanvisningene.

Jeg sa at det var viktig for oss å få alle monteringsveiledninger og byggetegninger i god tid slik at vi kan få satt oss skikkelig inn i alle detaljer, og slik at vi kan få svar på alle de uklarheter vi måtte finne før vi plutselig står der med et lastebillass med materialer. Til dette svarte konsulenten at de nå ville gå igang med å produsere disse dokumentene ganske snart slik at alt vi trenger kan oversendes til oss før påske. Klarer de å holde dette, synes jeg det vitner om veldig god service.

Vi ble enige om at vi skal få byggesettet levert rundt st.hans og at vi således skal bruke sommerferien til å få bygget tett og så ferdig som mulig utvendig.

Drømmehytten kommer til å besøke oss på byggeplassen en gang i løpet av juli, samt en gang litt utpå høsten for å sjekke opp at alt blir riktig. De vil også være tilgjengelige på telefon hele tiden dersom vi skulle lure på noe underveis mens vi jobber.

Det kommer til å bli masse arbeid, men egentlig gleder vi oss så masse at det kribler litt for å komme i gang 🙂

Written by Hans-Olav Hodøl

30.01.10 kl. 16:17

Legg igjen en kommentar

