Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Organisering på byggeplassen

leave a comment »


Før leveransen med byggesettet kom hadde jeg satt opp en ”produksjonsplan” for hva som skal gjøres når i løpet av sommeren. På bakgrunn av denne planen tenkte jeg ut følgende modell for oppbevaring av materialene:

  • Kappet og merket stenderverk og bjelkelag til hyttegolv (kjøkkenside)
  • Limtredragere utendørs
  • Vindsperre, asfaltplater, sperrer, lektere, takplater lett tilgjengelig på uthusgulv
  • Søyler/vindusomramming tilgjengelig for beising (uthusgulv)
  • Villmarkskledning til uthusgulv
  • Taktekking, knasteplast etc til uthusgulvet (bortgjemt)
  • Takrenner til uthusgulv (bortgjemt)
  • Terrassemateriell til uthusgulv (bortgjemt)

Jeg håper dette vil fungere når byggearbeidet begynner. Det viktige er jo at materialene ligger på en måte som gjør at jeg kan hente det jeg trenger uten å måtte flytte på alt for mye for å få det ut.

Written by Hans-Olav Hodøl

26.06.10 kl. 11:05

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

Legg igjen en kommentar

