Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Status etter en uke

leave a comment »

Byggesettet ankom tomta vår i Birtedalen forrige torsdag. Nå er det gått nøyaktig en uke og det ser slik ut:

Jeg har holdt på her alene hele tiden, men tok en tur hjem til Kristiansand på lørdag kveld for så å reise opp igjen mandag formiddag. Tirsdag ettermiddag fikk jeg besøk av familien som måtte opp å kikke, og det var jo artig når lille Julie på tre år gikk rundt og sa at ”dette er Julie sitt soverom” 🙂 De ble over til onsdag, og reiste hjem igjen sånn på tidlig ettermiddag.

Onsdag hadde jeg også besøk fra Drømmehytten, som jeg skrev om i gårsdagens blogginnlegg.

Status nå er at jeg er praktisk talt ferdig med reisverket til hovedetasjen. Det står igjen noen detaljer, men jeg er rundt med alle veggene samt noe av den innvendige bæreveggen.

Jeg måtte jobbe litt for å få på plass drageren som skal være over balkongdøra. Dette er en limtredrager som er 1,72 m og i dimensjon 115 x 360. Jeg vet ikke hvor mye den kan veie, men jeg fikk den opp til slutt og det var en deilig følelse.

Egentlig synes jeg at jeg har kommet ganske langt, og ligger littegrann foran mitt eget skjema. Men det er mye igjen før jeg kan trekke pusten, så det er bare å stå på videre 🙂

Written by Hans-Olav Hodøl

01.07.10 kl. 20:58

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

Legg igjen en kommentar

