Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Det enkle, men gode liv i Birtedalen

with one comment

Jeg har vært heldig med været den drøye uka som jeg har holdt på her oppe på tomta. Det regnet litt tirsdag kveld og i dag tidlig, men ellers har det stort sett vært ganske fint.

Heldigvis har det også de fleste dagene vært litt vind slik at mygg og knott holder seg unna, men i dag er det vindstille og fuktig etter nattens regn så nå har jeg dusjet meg med myggspray og er likevel spent på hvordan nakke, armer og bein ser ut når kvelden kommer.

Men livet i campingvogna er jo et enkelt liv. Her er det spartanske sanitærforhold så nesten hver morgen har jeg tatt turen ned til Birtevann og tatt et morgenbad.

Først en dukkert, så opp og smøre seg inn med shampoo før en ny dukkert 🙂

Også på matfronten så går det i det enkle. Pølse og lompe eller lapskaus på hermetikkboks er utmerket middagsmat når man er her for å jobbe og bare trenger påfyll av energi for å kunne gi gass videre utover ettermiddagen og kvelden.

Men i tillegg til «basis-fóret» så må man jo kose seg litt også 🙂 Min kjære kone hadde med seg en brusflaske med vaffelrøre når hun var her oppe, og nå når bjelkelaget er på plass over soveromsdelen av hytta, så kan jeg sitte under tak og nyte nystekte vafler. Herlig!

Dette til tross, jeg er nok ikke helt Lars Monsen, for jeg gleder meg til neste tur hjem for å ta en skikkelig dusj og spise litt ordentlig mat også 🙂

Written by Hans-Olav Hodøl

03.07.10 kl. 12:08

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] værst det, særlig med tanke på at kostholdet neppe klassifiseres som godkjent av verken Grete Roede eller Fedon […]


Legg igjen en kommentar

