Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

En søndag på byggeplassen….

leave a comment »

I dag begynte jeg dagen med å feste pappremser rundt alle vinduene. Siden det var søndag tenkte jeg det kunne være greit å gjøre noe som ikke forstyrrer helgedagsfreden for hele Birtedalen – i alle fall sånn fra morningen av 🙂 Det gjelder jo å holde seg litt inne med nabolaget…

Vi bygger etter gammel standard og dermed har vi ikke dobbel vindsperre over hele hytta, men bare forsterkning rundt dører og vinduer, og i hjørnene og plateskjøter som ikke drar nytte av falsen i asfaltplatene.

Det er litt pirkete å få pappremsene skikkelig på plass, pluss at vi har temmelig mange vinduer i hytta vår så jeg brukte noen timer på jobben.

Ellers har jeg også jobbet videre med bjelkelaget for hemsen og alle innvendige vegger som må på plass er nå montert og satt opp.

Jeg tror jeg ligger sånn tålelig i rute i henhold til fremdriftsplanen. Kanskje rekker vi å få opp mønedragerne innen neste helg. Det hadde vært gøy, men det er en del som må på plass før vi kommer så langt.

Written by Hans-Olav Hodøl

04.07.10 kl. 19:50

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

Legg igjen en kommentar

