Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Mønedragerne til hytta er på plass!

leave a comment »

Endelig!

Meningen var å få opp mønedragerne på fredag før helga, men så viste det seg at den kranbilen vi trodde kunne hjelpe oss likevel ikke var i stand til å gjøre denne jobben. Tipset jeg fikk var å kontakte Telemark Godslinjer i Seljord, men de holder jo til ti mil unna og uten at jeg har sjekket så vil jeg anta at det måtte ha kostet en formue å hente de over for å gjøre noen få løft.

Jeg valgte derfor heller å saumfare distriktet nedover mot Åmli og fant etter hvert frem til Karsten Halvorsen som eier en lastebil sammen med noen andre tømre. Denne bilen har 15 meters kran og han hadde sjans til å komme og hjelpe meg.

Jeg har tatt meg fri i helga for å være sammen med familien og svoger og hans familie som har vært på sørlandsbesøk. Men i dag dro jeg oppover igjen sammen med min bror, og lastebilen kom i ettermiddag. Og dermed var det opp med dragerne slik at det nå er klart for å jobbe videre med gavler, og begynne med taksperrene.

Det var deilig å få dette gjort!

Written by Hans-Olav Hodøl

13.07.10 kl. 21:12

Publisert i Uncategorized

Tagged with

Legg igjen en kommentar

