Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Jeg prøver å tenke i forkant…

leave a comment »

Jeg har absolutt ingen erfaring med å bygge hytte eller hus fra før og det som kanskje er den største utfordringen når jeg nå holder på er å finne ut hva som skal gjøres først og sist for å ikke låse meg fast i ett eller annet hjørne.

Heldigvis har jeg fått en del råd og tips fra Drømmehyttens folk, og et par ting kan spesielt nevnes. Noen steder lukkes det igjen noen luker i reisverket når jeg har kledd med asfaltplatene, og da har jeg fått med et par sekker med isolasjon slik at jeg kan dytte inn i slike plasser mens jeg ennå har muligheten til det.

Jeg har også fått med et par ruller med 0,15 mm plast som ble trukket over mønedragerne og klemt fast med et 15 mm bord på toppen. Dermed får jeg det helt tett når tiden kommer til at jeg skal isolere og plaste taket på innsiden før panelen skal på.

Lurt!

Written by Hans-Olav Hodøl

20.07.10 kl. 12:17

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

Legg igjen en kommentar

