Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Fire uker er gått siden byggesettet kom

with 4 comments

I dag er det fire uker siden lastebilen var her med hyttebyggesettet. Da stod jeg her med materialer spredt over hele den planerte delen av tomta, og gikk løs på jobben full av pågangsmot.

Nå begynner jeg å se enden på den mest intense byggeperioden. Bygget ser ut som en hytte. Veggene er stort sett dekket med asfaltplater. Taksperrene til hovedtaket er oppe, og jeg har også lagt mesteparten av sperrene over kjøkkendelen. Jeg har såvidt begynt å dekke hovedtaket med Nortett vindsperreduk.

Jeg har fortsatt noe jobb igjen med taket, men ellers er den neste store jobben å få inn dører og vinduer slik at bygget lukkes helt av. Når det er gjort er jeg egentlig over den kritiske fasen og det er ikke så farlig om ting trekker litt mer ut i tid selv om det fortsatt er mye som bør gjøres før snøen og vinteren setter inn.

Written by Hans-Olav Hodøl

22.07.10 kl. 20:24

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

4 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hallo!
    Lenge siden sist!
    Har vært innom byggeprosjektet ditt på nett med jevne mellomrom, og jeg er virkelig imponert, ikke bare av dine byggekunnskaper, men nesten like mye av at du tar deg tid og har mulighet til å skrive om dette! Vi lagde kjellerstue hjemme for et par år siden, og det er lite systematisk bildematriell og skriftlige beskrivelser fra den prosessen, det kan jeg love deg. Men du sitter vel og koser deg med dette på kveldstid?

    Mvh
    Lars Ivar

    Lars Ivar Fjose

    23.07.10 at 10:34

    • Ja, da jeg skaffet meg mobilt bredbånd før sommeren, så jeg sitter inne i campingvogna og blogger når kvelden kommer. Artig det da, særlig når det er en del som følger med på prosessen. De siste dagene har jeg ligget på over hundre lesere hver dag, så det er tydelig at det er mer enn nærmeste familie og venner som er innom 🙂

      Hans-Olav

      23.07.10 at 20:54

  2. Har du gjort alt dette? Er det mogleg?
    (Har du ei fortid i ein bransje som eg ikkje kjenner til?)

    Terje S. Skjerdal

    02.08.10 at 12:33

    • Nei, min yrkeskarriere ligger nok ganske langt unna byggmester-yrket 🙂

      Hans-Olav

      02.08.10 at 12:46


Legg igjen en kommentar

