Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Prosjekt innredning står for tur

with one comment

Frem til nå har alt fokus vært på å reise bygget og jobbe med det eksteriørmessige. Det er fortsatt en del å gjøre i så måte. Det viktigste er:

  1. Å bli ferdig med kledningen
  2. Snekre terrasse
  3. Legge torv på taket

Men tross at det gjenstår en del, så begynner vi å se slutten på denne fasen, og etter hvert er det tid for å rette oppmerksomheten mot det innvendige.

I løpet av regnværssommeren 2011 skal jeg innrømme at noen av de gangene jeg har vært oppover for å jobbe, så har jeg ikke orket å holde på utvendig hele tiden. I stedet har jeg gjort unna det meste av rominndelingen, samt at jeg har avrettet to av soveromsgulvene.

Jeg har vært usikker på nødvendigheten av å rette av gulvene ettersom det skal legges 48 mm lekter oppå betongen uansett, og da går det an å rette av gulvet ved å justere på disse lektene, men så så jeg en annonse fra Fliskonsept der de solgte 20 kg sekker med Uniplan avrettingsmasse for 89 kr, og da synes jeg kostnaden var akseptabel. Jobben med å legge ut lektene vil definitivt bli enklere når gulvet er plant.

Planen nå er å få innredet disse soverommene slik at det faktisk går an å overnatte inne i hytta. Det kommer til å bli en stor opplevelse. Vi gleder oss til det 🙂

Written by Hans-Olav Hodøl

01.10.11 kl. 12:13

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. […] jeg skrev i et innlegg i høst så er vi nå i ferd med å orientere oss mot prosjekt innredning. Og da er det definitivt en del nye tanker og utfordringer som dukker opp når detaljene skal […]


Legg igjen en kommentar

