Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Anbudstorget

with one comment

Jeg sitter og planlegger innredningen av soveromsseksjonen og kom på at jeg skulle prøve en av de mange anbudstjenestene som finnes ute på nettet. Jeg har funnet ut at jeg trenger ca 70 kvadratmeter veggpanel og ca 20 kvadratmeter takpanel for de tre soverommene, men for å være sikker på at jeg har nok – og jeg trenger jo mye mer etter hvert uansett – så tenker jeg å kjøpe inn litt ekstra.

Den 3. november la jeg derfor ut følgende melding på anbudstorget.no for å se om det kunne hjelpe meg til å få noen gode priser :

Jeg trenger 80 kvm. Østerdalspanel i dimensjonen 21×195, og 25 kvm. hvitlasert skyggepanel skrå. Ubehandlet skyggepanel kan også vurderes.

Hvis jeg kan få tak i 2. Sortering til gunstig pris, vil jeg velge dette da panelen skal brukes på soverom i en hytte.

Panelen må fortrinnsvis leveres i Agder / Telemark, men hele strekningen Kristiansand – Oslo kan vurderes.

Nå har forespørselen ligget ute en måned og jeg har så langt ikke hørt et kvidder fra noen.

Men jeg har jo selv tatt kontakt med noen aktuelle leverandører. Jeg tenker å starte med taket og så langt har jeg kjøpt skyggeskrå panel hos Fyresdal Sag og Bygg. De kunne levere meg en økonomikvalitet til 79,- kr per kvadratmeter. Bordene er buntet sammen i pakker på åtte og åtte bord på omlag 4,5 meter, og etter å ha åpnet to pakker og lakkert disse med lasurhvit panellakk, er jeg ikke i tvil om at dette er mer enn god nok kvalitet for vår bruk.

Written by Hans-Olav Hodøl

04.12.11 kl. 16:43

Publisert i Uncategorized

Tagged with ,

Én kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Hei Hans-Olav.
    Det er virkelig leit at du ikke fikk svar via vår portal, Anbudstorget.no.
    Det kan ha vært tilfeldig, og håper du forsøker igjen.
    Ofte lønner det seg å beskrive prosjektet godt og ha en bra beskrevet overskrift, det øker sjansen for at håndverkerne finner ditt prosjekt interessant.
    Lykke til videre!


Legg igjen en kommentar

