Vi bygger hytte i Birtedalen

Et nettsted der vi deler våre erfaringer med hyttebyggingen

Tid for isolasjon

with 2 comments

Isolasjon er tydeligvis noe som byggevareforretningene tjener godt på. I alle fall er det ikke så lenge mellom hver gang jeg ser tilbud ett eller annet sted, og for litt siden var det Montér-kjeden som ga 35 % rabatt på veiledende priser. Dermed ble prisen pr pakke ca 300 kroner.

Jeg kjøpte da 10 pakker med 15 cm Glava A37 plater. Det var det jeg fikk plass til på tilhengeren 🙂 Det er mer enn nok til å isolere ytterveggene i soveromsseksjonen slik at jeg etter hvert kan gå i gang med å klargjøre disse rommene.

Jeg skal også ha isolasjon i innvendige vegger, samt det innvendige taket opp til hemsen, men der tenker jeg å bruke rimeligere isolasjon med lambdaverdi 40 fordi poenget er først og fremst lydisolasjon mellom rommene.

Written by Hans-Olav Hodøl

11.12.11 kl. 14:44

Publisert i Uncategorized

Tagged with

2 kommentar

Subscribe to comments with RSS.

  1. Flott med varme fra Indre Østfold! «Glava er et norsk privateid industriselskap med hovedkontor i Askim, produksjonsanlegg i Askim, Stjørdal og Spydeberg» http://www.glava.no/om-glava/ 🙂

  2. […] mandag kom det en lastebil fra Glava med mer isolasjon til hytta. Vi har jo tidligere kjøpt noen pakker på tilbud hos Monter i Sørlandsparken, men det trengs ganske mye til en hel hytte så det var […]


Legg igjen en kommentar

